سیدحمید سجادی هزاوه به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.

در ۹ام شهریور ۱۴۰۰ منتشر شدآخرین بروز رسانی: ۹ام شهریور ۱۴۰۰

نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به «سیدحمید سجادی هزاوه» رای اعتماد دادند تا وی به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، بعد از پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی و استماع صحبت های سید ابراهیم رئیسی،  رئیس جمهوری در دفاع از کابینه معرفی شده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظر خود را در مورد هر یک از وزرای پیشنهادی را به صورت مخفی و با ورقه اعلام کردند که «سیدحمید سجادی هزاوه» با کسب ۱۶۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، به عنوان وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.
با تقدیم لیست پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی  «حمید سجادی» برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد و در نهایت بررسی صلاحیت وی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت و رأی گیری برای کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، دقایقی پیش در مجلس آغاز و برگه های اخذ رای بین نمایندگان توزیع شد.
سیدحمید سجادی هزاوه،   متولد یکم فروردین ماه ۱۳۴۸ در تهران، دونده سابق دوهای استقامت است و سابقه مدیریت ورزشی را نیز در کارنامه دارد. رشته تخصصی‌اش ۳۰۰۰ متر بامانع بود و در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد.
وی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دوومیدانی ایران بود.

اشتراک گذاری
دیدگاه خود را بنویسید