تاکید بر همکاری مشترک برای برگزاری مسابقات گیمز فور فیوچرز

در ۱۰ام تیر ۱۴۰۲ منتشر شدآخرین بروز رسانی: ۱۶ام آبان ۱۴۰۲

محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان که جهت حضور در اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش اعضای یونسکو به باکو آذربایجان سفر کرده‌اند طی نشستی با مسئولین ورزش روسیه درخصوص همکاری مشترک برای برگزاری مسابقات گیمز فور فیوچرز شرکت کردند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، تقی‌زاده درخصوص این جلسه اظهار داشت: بنا به درخواست مدیر توسعه بین‌المللی بازی‌های گیمز فور فیوچرز از کشور روسیه امروز جلسه بسیار خوبی را برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسه راهکارها برای همکاری بیشتر دو کشور ایران و روسیه درجهت توسعه بازی‌های فیجیتال بررسی شد. تیمور زینالوف در این جلسه اذعان داشت که یکسری مشکلات درجهت توسعه این رشته‌ها در دنیای مدرن برای جوانان و نوجوانان وجود دارد. به همین علت تصمیم گرفتند که بازی‌های فیجیتال که ترکیبی از فیزیک و دیجیتال است را راه‌اندازی کنند.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: روسیه قصد دارد بازی‌های فیجیتال گیمز را به صورت دوره‌ای در یکسری از کشورها هر سال برگزار کند. هدف این است که برای این مسابقات از باشگاه‌ها استفاده کنند. همچنین در جلسه تاکید شد که کشور روسیه آمادگی را دارد که از باشگاه‌های ایران برای مسابقات و تست مسابقات میزبانی کند و همه امکانات را در اختیار بگذارد.

وی افزود: همچنین در جلسه تاکید شد که کشور روسیه برای برگزاری این رویداد نیاز به همکاری وزارت ورزش و جوانان ایران دارد. آنها درخواست داشتند که برای بازی‌های فیجیتال بهترین تیم‌ها و باشگاه‌هایمان را اعزام کنیم.

تقی‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت جوان و نوجوان ما علاقه‌مند هستند که در این مسابقات شرکت کنند و در ایران بازیکنان بسیار توانمندی در رشته‌های ای‌اسپورت فعالیت دارند قطعا می‌توانیم برای توسعه ورزش‌های فیجیتال همکاری لازم را داشته باشیم. وزارت ورزش و جوانان ایران این آمادگی را دارد که برای ترویج بازی‌های فیجیتال هرگونه همکاری را با وزارت ورزش روسیه داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور روسیه همچنین روی بازی‌های معلولین نیز تمرکز دارد و می‌خواهد یکسری مسابقات برای معلولین طراحی کند.

علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نیز در این جلسه گفت: ما در ایران بیش از ۲۵۰۰ باشگاه ورزشی داریم که در حوزه دیجیتال درحال فعالیت هستند.

رغبتی با اشاره به فعالیت یکسری از بازی‌های حوزه دیجیتال و فیجیتال در ایران اظهار داشت: از کشور روسیه دعوت می‌کنیم که در مسابقاتی که در کشور ایران در حوزه دیجیتال و فیجیتال برگزار می‌شود شرکت کنند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان همچنین در این جلسه خاطرنشان کرد: به دنبال کم کردن ورزشکاران و تبدیل کردن پلیرها به گیمرها نیستیم، بلکه دوست داریم گیمرهایی که در سنین کودکی به درجات بالا می‌رسند را به ورزشکار تبدیل کنیم. در نهایت این جلسه مبنی بر همکاری مشترک ایران و روسیه برای توسعه رشته‌های فیجیتال بود و کشور روسیه پیشنهاد داد دو نهاد متناظر در روسیه و در ایران در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنند.

اشتراک گذاری
دیدگاه خود را بنویسید