سید محمد پولادگر: میزبانی رویدادهای بین المللی باید در صدر فعالیت فدراسیون ها قرار گیرد/ در عرصه بین الملل باید حافظ منافع ملی در حوزه ورزش باشیم

در ۱۸ام مهر ۱۴۰۱ منتشر شدآخرین بروز رسانی: ۱۸ام مهر ۱۴۰۱

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با تاکید بر اخذ میزبانی های ورزشی از جمله مسابقات آسیایی و جهانی توسط فدراسیون ها خصوصا رشته های المپیکی بیان کرد : این مهم در صدر فعالیت های فدراسیونهای ورزشی قرار گرفته و وزارتخانه از آن حمایت و استقبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، سید محمد پولادگر در اولین سمپوزیوم مسئولین بین الملل فدراسیون های ورزشی ،مشکلات حوزه بین الملل در فدراسیون ها را ناشی از عدم شناخت و تجربه کافی در این حوزه دانست و افزود : معمولا درارتباط با مجامع بین المللی دچار مشکل هستیم که با برگزاری نشستها و جلسات کارشناسی و با ارائه راهکارها از مشکلات کاسته شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین حوزه بین الملل فدراسیون ها نباید در امور محوله خود منفعل عمل کنند افزود :منفعل بودن موجب شد تا مجامع بین المللی نسبت به ما بی پروا برخورد می کند این در حالی است که ما به عنوان نماینده کشورمان در ارتباط بین الملل می بایست حافظ منافع ملی کشورمان در حوزه ورزش باشیم که این مهم یک اصل به شمار می رود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای شرایط کاری فدراسیون ها در حوزه بین الملل را متفاوت خواند و خاطر نشان کرد : برای همه فدراسیون ها نمی توان نسخه شبیه هم نوشت ، خیلی از فدراسیون ها شرایط کاری و حوزه بین الملل آنها متفاوت است و هر فدراسیون متناسب با سیاست ها و برنامه های کاری خود باید عمل کند.

وی ادامه داد: تلاش در جهت حوزه تعاملات بین المللی را باید به عنوان یک اصل، سرلوحه کار قرار داده و در مکاتبات خود باید به این نکته توجه کنیم که در ارتباطات بین الملل منافع ورزش کشور تا حصول به نتیجه پیگیری شود.

سید محمد پولادگر تلاش در جهت کسب کرسی های موثر ورزشی در امور بین الملل را مهم خواند و ابراز داشت : در همین راستا باید درحوزه بین الملل طوری عمل کنیم که بتوانیم در صورت لزوم از حقوق ورزش کشورمان دفاع کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید برحضور مقتدرانه و تسلط نمایندگان ایران در مجامع بین المللی در موضوعات مختلف ورزشی ادامه داد: فدراسیون ها باید در مجامع حرفی برای گفتن داشته باشند ، این نکته برای وزارت ورزش وجوانان بسیار مهم است .

پولادگر کسب میزبانی های رویدادهای مهم ورزشی از جمله مسابقات آسیایی و جهانی توسط فدراسیونهای المپیکی را مورد توجه قرارداد و گفت: این مهم در صدر فعالیت آن فدراسیون قرار گیرد و وزارتخانه حمایت و استقبال می کند.

اشتراک گذاری
دیدگاه خود را بنویسید