امضای تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت انجمن ورزش‌های الکترونیک و اتاق بازرگانی ایران و امارات

در ۷ام مهر ۱۴۰۰ منتشر شدآخرین بروز رسانی: ۷ام مهر ۱۴۰۰

خبر خوب برای پلیرهای ایرانی ، شرایط نقل و انتقال به کشورهای خارجی فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران،  تفاهم‌نامه مشترک انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران و اتاق بازرگانی ایران و امارات با هدف مشارکت و همکاری و تعامل طرفین در حوزه ورزش‌های الکترونیک ظهر امروز امضا شد.

در جلسه مشترک امروز که با حضور ریاست انجمن ورزش‌های الکترونیک جناب آقای لقمان شاورانی و دکتر سینا تقی زاده ، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات و سرکار خانم دکتر سادینا آبایی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و امارات برگزار شد دو طرف با امضای تفاهم‌نامه مشترک با اهداف ذیل همکاری و مشارکت خود را به طور رسمی آغاز کردند، :

۱ شرکت و حضور انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران در نمایشگاه جهانی دبی Dubai expo2020

۲ برگزاری مسابقات مشترک ورزش‌های الکترونیک در ایام نمایشگاه دبی در دی ماه سال‌جاری

۳ معرفی و حمایت از استار تاپ های حوزه ورزش‌های الکترونیک و بازی‌های موبایلی

۴ معرفی و حمایت از متخصصان و فعالان حوزه ورزش های الکترونیک،  هوش مصنوعی و رباتیک

۵ حمایت از بازیکنان ورزش‌های الکترونیک و ایجاد شرایط مناسب جهت شرکت در رویدادهای بین المللی و منطقه ای

۶ حمایت از باشگاه های ورزشی فعال در ورزش‌های الکترونیک و تسهیل در امور ترانسفر  بازیکنان ورزش‌های الکترونیک به باشگاه های اماراتی و حضور در مسابقات منطقه ای

۷ حمایت و  معرفی بازیسازان ایرانی و توسعه دهندگان حوزه بازی در امارات و استفاده از فرصت و پتانسیل نمایشگاه جهانی دبی.

بر اساس این گزارش ؛ این جلسه که با هدف مشارکت و همکاری طرفین در موضوعات مختلف مربوط به حوزه ورزش‌های الکترونیک،  رباتیک ، هوش مصنوعی و تکنولوژی های نوین ورزشی در جهت حضوری قوی و تاثیر گذار در نمایشگاه جهانی اکسپوی دبی برگزار شد، سادینا آبایی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات  با بیان اینکه اکسپوی دبی با شعار «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» بستری منحصربه‌فرد برای به‌اشتراک‌گذاری درس‌ها، راه‌حل‌ها و ایده‌ها برای ساخت فردایی بهتر را در اختیار جهانیان قرار می‌دهد گفت:  اکسپو،  فرصتی طلایی است که در مدت شش ماه می‌تواند ارز آوری بسیاری در آینده با جذب سرمایه گذاری خارجی  و ایجاد نتورک با همتایان بین المللی برای کشور داشته باشد.

همچنین دکتر سینا تقی زاده ، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در این دیدار به صنعت مهم بازی های رایانه ای اشاره و تاکید کرد:  اگر در گذشته ، گذران اوقات فراغت به عنوان امری حاشیه ای تلقی می شد، امروزه با تغییرات وسیعی که در جهان رخ داده است اوقات فراغت نه تنها امر حاشیه­ ای نیست بلکه یکی از مهمترین جنبه­ های زندگی افراد است که جنبه­ ی اقتصادی آن نیز بسیار قابل توجه است. دراین فضا، صنعت سرگرمی پاسخی است به تقاضاهای روزافزون کنونی که در حوزه­ ی اوقات فراغت وجود دارد. حجم انبوهی از کالاها و خدمات در سراسر جهان در حوزه­ ی صنعت سرگرمی تولید و ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بازی‌های رایانه‌ای  نیز در جهان امروز به عنوان بخشی از «صنعت سرگرمی» به حساب می‌آیند. در دهه­ ی اخیر گسترش این بازی­ ها سبب شده تا از این حوزه به عنوان یکی از مهم­ ترین بخش­های صنعت سرگرمی نام برده شود.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در عین حال بیان کرد:  تولید بازی‌های رایانه‌ای در واقع حوزه‌های کاری، زمینه‌های تکنولوژیک و عوامل گوناگونی از تجارت و صنعت را به یکدیگر پیوند می‌دهد و گستردگی این صنعت در بستری به وسعت جهان موجب شده  امروزه از مقوله­ ی «بازی‌های جهانی» صحبت  شود که به جهانی‌شدن بازی‌های رایانه‌ای اشاره دارد و حضور علاقه مندان و فعالان کشورمان در اکسپوی ۲۰۲۱ دبی نشاندهنده پیشرفت کشورمان در این صنعت مهم است .

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات کرد تاتید:  اتاق ایران و امارات آمادگی خود را برای و

حمایت از فعالان این حوزه در اکسپوی دبی اعلام می کند و مشتاق حضور علاقه مندان به این حوزه که بیشتر قشر نوجوان و جوانان را تشکیل می دهند در  نمایشگاه بین المللی اکسپوی دبی است.

در این دیدار همچنین لقمان شاورانی رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران با معرفی انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران،  سوابق و فعالیت های داخلی و بین المللی انجمن از سال ۱۳۸۵ تا امروز ، این حوزه را یک صنعت بزرگ ورزشی تفریحی معرفی کرد که دارای ابعاد مختلف علمی ، اقتصادی و فرهنگی می باشد.

شاورانی با ابراز امیدواری به ورود اتاق بازرگانی ایران و امارات به این صنعت و حمایت از تولید کنندگان در پاویون کشورمان در نمایشگاه اکسپوی دبی،  میزان بالای مخاطبان میلیونی این صنعت را در کنار گردش مالی بسیار بالا و سودهی قطعی ، سرمایه گذاری مادی و معنوی را در این صنعت تضمین کننده موفقیت تاجران و سرمایه گذاران ایرانی دانست.

شاورانی رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک کشورمان،  با اشاره به سابقه دبیر کلی فدراسیون آسیایی خود و ارتباط خوب و مناسب انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران در سطح بین الملل بویژه با همتای اماراتی خود ، شیخ سلطان بن خلیفه آل نهیان ، رییس فدراسیون ورزش‌های الکترونیک امارات ، اظهار امیدواری کرد که ظرفیت های بین المللی انجمن را با کمک و همراهی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات فعال نمایند.

اشتراک گذاری
دیدگاه خود را بنویسید